Ako sa šafárilo v Dopravnom podniku mesta Košice

Autor: Miloš Ihnát | 4.9.2014 o 9:01 | (upravené 4.9.2014 o 15:49) Karma článku: 5,13 | Prečítané:  982x

Väčšina z nás východniarov si ťažko zarába na každodenný chlebík a otáča každé euro. Je na nás tlak od zamestnávateľa, správcu, štátu, obchodov, zdravotníctva a my šetríme, aby sme ako tak slušne prežili každý deň. Na druhej strane niekedy až veľmi laxne zveríme rozhodovanie o nás do rúk finančných skupín skrytých za rôznymi politickými figúrkami, ktorí nám nechutne klamú do očí a snažia sa nám vymyť mozgy. Sú však aj uvedomelí ľudia, ktorí aj keď nie priamo, ale cestou volených zástupcov chcú riešiť existujúce problémy.

V máji 2014 som dostal doporučenou poštou zúfalú výzvu zamestnancov DPMK, a.s. s priloženou fotografiou. Požiadali ma ako mestského poslanca v Košiciach o pomoc a ako poslednú možnosť pre dosiahnutie spravodlivosti. Na fotografii bolo vidieť auto do ktorého nádrže z pripravenej bandasky steká žltá tekutina – pravdepodobne nafta. Vyhodnotil som to ako podozrenie nelegálneho tankovania do osobného auta. Preto som okamžite podal podnet na prešetrenie hlavnej kontrolórke mesta Košice a orgánom činným v trestnom konaní. Hlavná kontrolórka vykonala kontrolu na Stredisku umývacieho centra a výsledky sú už dnes jasné:

  • Rozdiel nafty bol 300l

  • nevykonávali sa mesačné uzávierky spotreby nafty

  • ročná plánovaná spotreba nafty sa rovnala reálnej spotrebe a to na jednom decilitri nafty

  • umývací stroj, ktorý naftu spotrebovával nemal prietokomery

  • kontrola bola vykonaná len na jednom stredisku v podniku

  • nahlásenia vodičov autobusov , že im mizne priamo z nádrží autobusov nafta v hodnotách od 60 do 80 l

  • mnohé ďalšie pochybenia

Sú to hrubé zlyhania vedenia podniku, kde musíme pripočítať zmarený tender na nákup trolejbusov a ignorovanie návrhov na zamedzenie šafárenia s pohonnými hmotami v stredisku v Šaci, kde vedenie podniku dostalo 18 bodové návrhy riešenia. Generálny riaditeľ sa tvári, že nič sa vlastne nestalo, vinníka už našli a údajne prepustili aj keď sa v podniku šepká, že bol len presunutý ako referent na iné miesto.

Som presvedčený, že za neporiadok v podniku je v prvom rade je zodpovedný manažment podniku a najmä jeho štatutár a tým je generálny riaditeľ. On je orgánom, ktorý je povinný udržiavať poriadok na všetkých úrovniach riadenia a hospodárenia podniku. Navyše podnik postupne ľudí prepúšťa. Preto ako člen dozornej rady podniku na základe preukázaných skutočností podávam návrh na odvolanie toho, kto je mojim partnerom pri rokovaniach, teda generálneho riaditeľa DPMK, a.s. Ing. Juraja Hrehorčáka. Nezvládol svoju dôležitú úlohu vedúcej osobnosti v tomto najväčšom košickom mestskom podniku. Musí konečne nastať doba, keď za hrubé pochybenia aj v hospodárení podniku bude jeho štatutár niesť plnú zodpovednosť. Pevne verím, že verejnosť aj mestské zastupiteľstvo ma na konanom septembrovom mestskom zastupiteľstve v mojom návrhu podporia a v spoločnosti konečne zavládne očakávaný poriadok.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?