reklama

Bude prokuratúra aj naďalej flákať svoju robotu ?

V našom štáte sme si už asi všetci zvykli, že postupom času výjdu na povrch určité kauzičky až kauzy, ktoré sa verejnosti podsúvajú najčastejšie pred parlamentnými voľbami. Výnimkou potvrdzujúcou pravidlo je kauza doktora Čentéša. Popravde, vývoj tejto frašky už sledujem len okrajovo. Na druhej strane, keďže problémy na prokuratúre sa ma bezprostredne dotýkajú, táto kauza mi dotvára názor na túto inštitúciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Základnou otázkou je, či bol doktor Čentéš legálne zvolený Národnou radou. Ústavný súd SR označil voľbu za platnú. Aj napriek tomu pán prezident odmietol vymenovať zvoleného kandidáta pre „morálne pochybenia“. Opozícia reaguje podávaním obžaloby na prezidenta. Avšak každá minca má dve strany a musím ako občan SR pozerať aj na druhú stranu mince. Pán Čentéš by ma má byť „hlavou“ prokuratúry, ktorá dohliada na zákonnosť v tomto štáte.

Bohužiaľ z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že som nesmierne sklamaný prácou a postupom prokuratúry a to na všetkých úrovniach – od Okresnej cez Krajskú až po Generálnu prokuráturu. Benevolentnosť až s hraničiacou ignoráciou potreby vyhodnotiť všetky relevantné dôkazy v mojej kauze ma presvedčujú aj o tom, že sa tu bavíme len o „hlave“, ale aj o „trupe“ tohto orgánu ktorý podľa mňa zdravý nie je. Podával som zásadné písomné návrhy aj v svojom prípade. Nakoniec aj z Generálnej prokuratúry SR mi dali za pravdu a ten istý prokurátor Generálnej prokuratúry SR to znegoval a jednoducho vykašľal sa na celé kvalitné prešetrenie prípadu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Grázlovi (kriminálnikovi, ktorý si v base odsedel 4 roky z ôsmych za lúpež a podvod v II. NVS) vlastne dali potencionálnu zelenú a ten istý grázel tiež potencionálne môže pokojne páchať v našom štáte ďalšiu trestnú činnosť. Navyše, keď vtedajšia „hlava“ Generálnej prokuratúry JUDr. Trnka mi v uznesení napíše vrchol, že požičané peniaze veriteľom na zmluvu o pôžičke sa stávajú už majetkom dlžníka.

Aj z týchto dôvodov môj pohľad na prokuratúru je taký, že v mnohých prípadoch zdravý veruže nie je. Pán Čentéš síce bol legálne zvolený do tejto funkcie, ale obávam sa, že aj po jeho prípadnom vymenovaní sa nezmení v systéme a zodpovednosti práce prokuratúry vôbec nič. Čiže nie malé verejné financie, ktoré by sa dali využiť v iných oblastiach fungovanie nášho štátu, takto vynaložíme na plat človeka, ktorý v týchto dňoch je stredobodom pozornosti ako médii, politikov a aj verejnosti. Sám som zvedavý, ako toto „šaškovanie“ všetkých zainteresovaných zložiek nakoniec skončí.

Čaká sa na predbežné opatrenie Ústavného súdu SR, ktoré by mohlo potencionálne zablokovať novú voľbu Generálneho prokurátora SR. Tak sa dívajme na pokračovanie verejného seriálu, ktorý možno raz vyústi aj do úplného záveru. Aký ten záver bude? Dnes nevie povedať nikto.

Miloš Ihnát

Miloš Ihnát

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

poslanec mestského zastupiteľstva v Košiciach a poslanec miestneho zastupiteľstva MČ Košice - Sídlisko Ťahanovce, web : www.milosihnat.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu