reklama

Konečne riešenie na prostitúciu ?

Tento článok bude o probléme štvrte, ktorá je od železničnej stanice vstupnou bránou do Košíc. Problém, o ktorom píšem odborníci na sociálno-patologické javy nazývajú prostitúcia. Je to fenomén vyskytujúci sa v každej spoločnosti, žiaľbohu aj v našom Európskom hlavnom meste kultúry pre rok 2013. Nechcem sa tu rozpisovať a zaoberať sa analýzou najstaršieho remesla. Budem písať o konkrétnom prípade, v konkrétnej lokalite a o konkrétnych osobách aby som popísal z časti aj vlastnú skúsenosť, cynicky povedané, dopytu a ponuky pri výkone tohto remesla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Po roku 1989 priniesla sloboda do Košíc okrem iného aj fenomén prostitúcie. Ľahké ženy a ich pasáci si obsadili niekoľko lokalít, kde verejne ponúkali svoje služby. Jednou z takýchto lokalít bol aj Mestský park pri železničnej stanici, známy aj ako Petrov sad. Kvôli zámeru Európskeho hlavného mesta kultúry urobiť z mestského parku tzv. Culture point bolo nutné vyhnanie takýchto osôb z daného priestoru. Preto padlo toľko diskutované rozhodnutie park oplotiť. Problém sa však presunul o ulicu ďalej do blízkosti školy ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno ma oslovila listom matka 2 detí ako verejne činnú osobu, aby som bol pomohol pri riešení tohto problému , ktorý už dlhší čas sužuje tam bývajúcich obyvateľov. Totiž, ona ako matka dvoch detí sa musí na tento amorálny jav každodenne pozerať aj so svojimi deťmi, odpovedať im na otázky, že čo ujo s tou tetou robí, nehovoriac o na zemi pohodených použitých kondómoch. Dievčatá, po väčšine rómskeho pôvodu sa bez zábran aj cez deň verejne ponúkajú za peniaze. Potencionálnym zákazníkom môže byť ktokoľvek, stačí aby šiel okolo, či už pešo, alebo autom okolo ich stanovišťa.

Rozhodol som sa riešiť tento problém a preto som sa pustil do prieskumu osobne ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autom som sa pristavil k trom dievčatám. Stiahol som okienko na aute a opýtal som sa , že čo vlastne ponúkajú. Odpoveď som dostal natvrdo, že fajku a styk. Pýtam sa, že fajka je po koľko? Počerná dievčina mi odpovedá , že za 15,- euro. Povedal som jej, že je drahá, pri stanici je to pod 10,- euro. Ak pôjdeš hneď teraz, tak za desať euro Ti to urobím. Neváham a odpovedám, že ponuka ma zaujala, ale musím si to premyslieť, odparkujem auto a prídem za ňou.

Auto som odparkoval za obytný dom a volal som mestskú políciu. Hliadka prišla do cca troch minút. Ako mestský poslanec som sa pridal k policajtom, ktorí začali s legitimovaním dievčat. Podarilo sa nám aj získať údaje o troch asi dvadsať ročných mladých mužov, pasákov dievčat. Podľa polície sa už dlhodobejšie aktívne venujú tejto hanebnej zárobkovej činnosti. Mestskí policajti si po preverení totožnosti zapísali mená a doporučili im, aby dobrovoľne opustili „pracovné stanovisko“. To sa aj stalo. O dve hodiny tam stáli opätovne a ponúkali svoje služby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri riešení tohto strašného fenoménu narážame na zákonnú bariéru. Prostitúcia sama o sebe nie je trestná ani inak zákonne postihnuteľná. Trestné sú iné aktivity, ktoré musia byť jasne preukázané napr. kupliarstvo, znečisťovanie verejného priestranstva, budenie verejného pohoršenia, výtržníctvo ...

Je mi jasné, že tento spoločenský neduh nevymizne, ale je našou povinnosťou zabrániť tomu, aby sa prostitúcia vykonávala na verejných priestranstvách, aby sa na tieto amorálne scény nemuseli pozerať deti a naša dospievajúca mládež. Preto budem ako mestský poslanec v spolupráci s našou políciou jasnou prekážkou pri ďalšom prevádzkovaní tohto remesla v uliciach Košíc. Trvám na tom, aby mestská polícia v spolupráci so štátnou legitimovali nielen tieto "kňažky lásky" ale aj ich pasákov, na ktorých si ešte plánujeme posvietiť ... Riešením môže byť aj bezpečnostná kamera, ktorej umiestnenie v danej lokalite plánujem navrhnúť. Nesmie sa im dať pokoj. To je jediná možná zákonná cesta !

Miloš Ihnát

Miloš Ihnát

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

poslanec mestského zastupiteľstva v Košiciach a poslanec miestneho zastupiteľstva MČ Košice - Sídlisko Ťahanovce, web : www.milosihnat.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu